Kvällsöppet, bra skit!

Då va det lilla syster här på denna ökända blogg, haha.

Idag myser vi statan och njuter av att det är 1 december och att det är julafton om exakt 24 dagar. lovely!
Idag har jag(lilla syster) ätit min första bit ur min choklad kalender som jag fick utan lindis & staffis :)
Bävar mig lite över att dom dock inte har någon vattenkokare, då man måste brygga kaffe, suck. tar 100 år för en stackars kopp kaffe..

Igår kväll låg jag och kollde på  en mycket intressant debatt på kvällsöppet på tv4, handlade om såkallade happy endings på tahimassage ställen och om internat skolan lundsberg, måste säga attt folk på lundsberg hoppade ju på den stackars fd husmodern som gick ut och berättade hur det faktiskt var, känns som att det är bevis nog om hur dom behandlar varandra där. Blev nästan som att debatten handlade mer om elevernas relation till denne fd husmodern vilket kändes otroligt orelevant. Men sen även där hon berättade ett senario om hur de yngre eleverna inte fick koka spagetti när de ville - samma sak hände då, debatten började handla om att koka spagetti.

Utav hela debtten var detta som statte sig mest på hjärnan då jag störde mig OTROLIGT mycket på de förra eleverna som var där och debbaterade för denna skola. Debatten om happy endings på tahimassagen fastnade inte så mycket den kändes inte så påläst, handlade mest om ifallatt man skulle göra det olagligt även för den som utför tjänsten eller kriminalisera det hela. aja jag vet inte mycker inte att man ska göra den stackare som utför det till offer då man inte vet hur dennes situation är. Kan ju faktiskt handla om människohandel, traffiking och liknande.

Oj, detta blev nog det längsta inlägget som någon sin har publicerats på denna blogg. Måste iaf hylla kvällsöppet för att ha bra debatter!


Kram på er! /Lillasyster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0