Liten roadtrip...

Japp, det fick det bli i lördags. Dom ringde från Uppsala i fredags och berättade att morfar va riktigt dålig..=( Har vetat ett tag nu att han är sjuk, lungcancer. Denna gången var det dock värre än värst. Hemtjänsten klarade inte av att ta hand om honom längre. De kan inget göra eftersom han inte är dement och säger att han vill stanna hemma så blir det så också. Men mamma, Electra och jag lånade brors bil och satte oss tidigt i lördags morse för att styra upp det här. Kan inte säga så mycket mer än att det jag fick se när jag klev in genom dörren var nåt av det jobbigaste jag sett. Ingen människa är värd att ligga så och bli behandlad så. Fy fan säger jag bara. Lördagen och Söndagen var skit jobbiga men efter mycket om och men och skrik och gråt och leenden och kramar så fick vi upp morfar till akuten. Det är där man måste börja om man vill få in honom på en avdelning för att sedan göra en ny vårdplan. Han är där nu och resten drar igång på måndag. Hoppas bara att alla fattar nu att han inte kan komma hem igen eftersom det inte finns folk som klarar av det. Något har verkligen gått fel till här..
Det trevliga med att åka till kära Uppsala igen var att jag fick träffa pappa och farmor. Har saknat pappa väldans mycket senaste tiden. Farmor ligger på sjukan redan eftersom hon inte får behålla sin mat alls. Hon är pigg och glad och spurtade runt i korridoren efter att vi fått tag på en rulator=)
Känns så skönt att se med egna ögon!
Fick även träffa underbara syster yster och hennes Pontus och hans familj. Mycket trevliga=)
Söndagen blev väldans lång för mig och Electra eftersom vi fick sätta oss och köra hem på kvällen. Ganska långtråkig väg är det..
Måndagen blev också väldans lång men ack så mycket roligare=) Varit på kurs måndag och tisdag. Så nu är jag Skyddsombud=) Finns så mycket att lära och det är så kul!!
Dagarna som kommer blir lite lugnare. Idag blir det att laga lunch till Roomie och ta hand om hunden innan det är dags för jobb.. Imorn får vi se helt enkelt=)
Helgen kommer bjuda på mycket tanter..Hehe...

Nä nu ska jag ta tag i mammas disk och sen blire lunch lagning så
Puzz på er så länge....



Electra och jag på vägen upp...


Syster och jag gör "mamma posen". Hehe


Så här trötta och glada var vi när vi
fått morfar att förstå att ambulansen
var på väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0