Ingen vanlig promenad...

Nä, det blev det absolut inte för Alec och mig.. Vi hade tänkt att komma igång lite igen och beslutade oss för att ta ett varv runt stångån samtidigt som vi var duktiga och tvättade. Men till vår stora förvåning så upptäckte vi att vi hade bokat tvätt tid till i fredags och inte igår.. What?? Hmm, undra hur vi tänkte då med tanke på att jag jobbar och Alec skulle ha sin släkt här. Aja, hade nog tänkt fel bara. Glada i hågen går vi upp med tvätten igen och ska ge oss ut på en skön promenad. Hinner inte mer än en liten bit efter tullbron då vi hör nåt i vassen. Vänder oss om för att kolla och vad ligger inte där.. En döende canadagås!!! Den sitter fast i vassen eftersom det är massa svart klegg runtomrking. Vi går ner för att titta till den och upptäcker att den är skadad. PANIK!!! Va gör vi, vem ringer man... Efter mycket om och men så ringer vi såklart polisen som säger att dom ska skicka en bil och att vi måste stanna kvar vid platsen. Hmm, all heder åt solen men så varmt va det inte så att vi kunde stå still och vänta.. Blev att springa tre lycktspolpar och sen tillbaka för att titta till den stackars fågeln som lyckats ta sig upp en bit men låg och kippade efter andan. Så höll vi på en bra stund innan en polisbil dyker upp... Ahh, några snygga poliser tänker vi=) Men ack så besvikna vi blev. Den ena stiger ur och frågar med mörk röst var fågeln var. Jag pekar och han drar upp sin batong och spelar cool när han går ner i vassen.. Vill tillägga att han nästan träffa lilla Alec med batongen.. Den andra polismannen klappar mig på axeln och säger: Du, det är bäst ni går nu så ni slipper se det här..!!?? What?? Helt förstörd blev jag. Va så ledsen över denna fågel och så var jag tvungen att lämna den i deras händer. Men vi gör som vi blir tillsagda såklart och går därifrån.  Självklart stannar vi en bit därifrån för att titta lite. Ser den ena polisen stå vid fågeln ett bra tag, antar att han bröt nacken av den=( Ser sen hur dom lassar in den lilla fågeln i deras bil och åker iväg.. Ett väldigt sorgligt slut. Men är väl som mamma sa: det är bara hans kropp som ligger i bilen, själen är redan i canadagås himlen. Tack för ditt stöd=) 
Ja, så efter den traumatiska upplevelsen (ja jag tyckte det va det) så gick vi vidare runt ån för att sedan gå hem och äta kycklingsallad.. Hmm, blev dock ingen kyckling för mig eftersom jag mådde illa när jag tänkte på den stackars fågeln. Sen blev det en lugn söndags kväll....

Veckan som kommer är lite fullbokad, som vanligt..
Imorn ska det fixas med bilen och förhoppningsvis så vill den starta sen är det promenad med Sofie..Innan det är det jobb som gäller...(samtidigt som jag ska hämta mammas hund och hämta henne på hennes jobb) Skulle behöva hinna ner på stan och köpa lite tyg så att Martina kan hjälpa mig med maskerad dräkten=)
Onsdag är det promenad och jobb som gäller.. Kanske kan hinna med att sova lite på morgonen=)
Torsdag är det dags för en viss person att äntligen hämta sina saker efter jag slutat jobba..Saker som varit kvar i ca 6 månader nu, hoppas.  Sen är det träning och städning som gäller..
Helgen får vi ta som den kommer=)

Puzz på er så länge....

Kommentarer
Postat av: Barbro

hehehe mer kyckling till barbro! jaa tack! :P

ska väl även tillägga att det inte var en vanlig polisbil, utan en stor piké. the real deal. så blire när barbro o ulla är i farten.

2009-04-06 @ 13:47:24
URL: http://www.nogg.se/allieg
Postat av: Milla

Han rodnar ju inte så lätt e de värsta:P

2009-04-06 @ 22:23:10
URL: http://milllaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0